Bugatti vyrobilo poslední „základní“ Chiron

Francouzská továrna na sny v Molsheimu vyrobila poslední kousek základního luxusního hypersportu Chiron. Standardní Bugatti Chiron se oficiálně představilo světu už v roce 2016 s plánovaným objemem výroby 500 kusů. Už tehdy do toho exkluzivní značka počítala i plánovanou výkonnější verzi Super Sport, která bude opouštět výrobní linku i po ukončení produkce nejobyčejnějšího modelu.

Poslední standardní Bugatti Chiron s čtyřikrát přeplňovaným osmilitrovým šestnáctiválcem o 1500 koních (1 103 kW) vznikalo za pomoci tovární individualizační divize Sur Mesure v černo-měděné konfiguraci a šťastným majitelem je kanadský podnikatel a jednatel ropné a plynárenské společnosti Bilal Hydrie. Na svém Instagramu odhalil, že si unikátní hypersport objednal v listopadu 2021. Za svou novou hračku zaplatil více než 65 milionů korun!

Bugatti Chiron bylo vyvinuto jako evoluce předcházejícího slavnějšího modelu Veyron a je posledním čistě spalovacím šestnáctiválcovým modelem legendární továrny. Nástupce kdysi nejrychlejšího sériově vyráběného automobilu na světě dosahuje elektronicky omezené maximální rychlostí 420 kilometrů v hodině a z 0 na 100 akceleruje za 2,4 sekundy. Ještě zajímavějšími parametry je zrychlení z 0 na 200 km/h za 6,5 sekundy a 300 km/h za 13,6 sekundy. Extrémní rychlosti 400 km/h se hypersportu povede dosáhnout za přibližně 32 sekund!

S posledním vyrobeným standardním Chironem však zatím nekončí produkce modelu jako takového, protože automobilce zbývá dokončit blíže nespecifikovaný počet kusů okruhově zacíleného derivátu Pur Sport i příbuzných vozů Mistral a Bolide – s Chironem sdílí technické základy.

Bugatti Chiron se inspiruje konceptem Bugatti Chiron 18/3 z devadesátých let a jménem vzdává hold slavnému automobilovému závodníkovi Louisi Chironovi. Pro „malosériovou“ automobilku je obrovským obchodním úspěchem, protože z plánovaných 500 aut zvládla prodat prvních 200 už před slavnostním předáním prvního vyrobeného kusu.

FOTO: Bugatti

ahoj gentlemene!