Sportovní divize Hyundai N chce s novým elektromobilem Hyundai Ioniq 5 N změnit to, jak benzinoví nadšenci vnímají elektromobilitu. U nejnovějšího experimentálního počinu se rozhodli napodobit chování tradičních sportovních aut, a dokonce jej vybavili i virtuální převodovkou se simulovanými rychlostními stupni. A teď nejlepší inženýři značky představují i závodní verzi tohoto modelu.
Oficiálně se jmenuje Hyundai Ioniq 5 N eN1 Cup a jednou z největších novinek je výrazní dieta oproti výchozímu silničnímu vozu. Hyundai uvádí, že závodní Ioniq 5 N je o přibližně 270 kilogramů lehčí než standardní vůz, přičemž má i vylepšenou aerodynamiku. Všimněte si nového bodykitu i obrovského přítlačného křídla. Hyundai říká, že velkého odlehčení dosáhl především díky plastu vyztuženému skelnými vlákny.
Závodní Hyundai Ioniq 5 N eN1 Cup má i polykarbonátová okna, 18″ kovaná kola se slicky, bezpečnostní rám s homologací FIA a jedinou sedačku, pochopitelně pro řidiče. A jakou má techniku?
Hyundai Ioniq 5 N eN1 Cup údajně vychází ze silničního modelu, takže má dvojici elektromotorů s kombinovaným výkonem 641 koní a vysokonapěťový akumulátor se základní kapacitou 84 kWh. Z 0 na 100 km/h pak údajně zrychlí a 3,25 sekundy.
Nový Hyundai Ioniq N eN1 Cup poprvé uvidíme v akci už 27. dubna. Během letošního roku jej čeká značkový šampionát o deseti závodech.
FOTO: Hyundai